Helt sjukt... FANTASTISKT!

Nu har jag inte fixat här på ett tag. Jag har haft fullt upp och typ levt på skolan. Äckelplugget måste göras, ÖVER HELGEN?! IIiiiiih! Första gången någonsin jag sätter mig ner och skriver skolgrejs på en helg. Öh. Vi skall tydligen ha en muntlig redovisning i sisådär 40 minuter. Ganska lamt.

För ett tag sedan började jag blogga på Panduro.se. Jag pratade lite med schommarna där, och de ville att jag skulle försöka få kunderna och medlemmarna intresserade för att sedan bestämma om de kunde sammarbeta. "Sammarbeta". Jag trodde det var tomma ord, men nu har jag fått en liten skjuts. De sa först att jag kunde få lite FIMO-lera att testa. Cerniten kom på tal, ganska självklart, och de ville helt enkelt se vad jag tyckte om FIMO. När jag skickat min adress hörde jag inte från dem på ett par veckor, men efter lite tjat fick jag skickat min adress ännu en gång. OCH NUUUUU SKA NI FÅ HÖRA! Jag fick lera. Hehe... heheeeee! Jag tog ut det stora paketet från panduro idag, och där låg 1,5 kilo lera. GRATIS! Hihi, så nu har jag en del att testa minsann. Jag har redan testat lite, och ni som ville veta skillnaden mellan cernit och FIMO får gärna läsa här nu då:
Många har kommit och sagt att FIMO är kletig, alldeles för mjuk och sjukt jobbig i och med att den färgar av sig så cpmycket. Jag håller med, men bara delvis. FIMOn var mjuk, väldigt mjuk. Och precis som alla säger, mycket mjukare än cernit. I och med detta kan det vara svårt att få till lite mindre detaljer, men det kan också vara mycket enklare att använda för andra ändamål. Ett exempel är töjningarna jag fixar. Jag tror det kan bli perfekt. Jag kommer säkert göra massvis med figurer i FIMO, men för tillfället håller jag mig till cerniten. Och "effectFIMOn" färgade av sig, minst sagt. Men om man är noga med att tvätta/torka av sig då och då skall det inte vara några som helst problem. Ni som klagar på att cernit är alldeles för hård, köp FIMO. Nu som klagar på att FIMO är alldeles för mjuk, köp cernit. ENKELT! Och ibland stöter man på sjukt mjuka cernit, ibland sjukt hårda FIMO. Så är det bara :)


Här är fortsättningen på dioramat. Det går framåt sakta men säkert. Alla träd är färdiga, och figurerna är på gång. Egentligen borde jag fixa allt gräs, eller naturen alla först, men det sket jag i nu :)

Kommentarer
Postat av: jeanette

Hmm.. var in på en Panduro affär i Västerås och skulle köpa lite cernitlera, då sa de att cernitlera inte längre finns att köpa, utan att cernit BYTT NAMN till Fimo.. :O Blev jag lurad?

2010-03-19 @ 20:11:19
URL: http://nettskonstigheter.blogg.se/
Postat av: Guldies

Cernit är INTE detsamma som FIMO. Cernit finns att köpa, men kanske inte hos Panduro längre. Leta omkring lite på nätet så skall du nog hitta något fint :)

2010-03-19 @ 20:46:06
Postat av: ericadenbästaivarsson

Visst borde jag bli din manager eller nåt? :D

2010-03-20 @ 12:20:42
URL: http://ciita.devote.se
Postat av: Guldies

Haha, du skaffar värdefulla poäng i alla fall.. OOOJA!

2010-03-21 @ 09:55:29
Postat av: Natasha

Den där figuren på stenen ser sjukt cool ut! Ser fram emot att se det projektet fortskrida! :D

2010-03-21 @ 17:26:42
Postat av: Lina

Måste bara säga att jag älskar dina små figurer! :)

2010-03-22 @ 19:27:11
URL: http://shiiwie.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Galet snygga figurer du gör!

2010-03-30 @ 22:19:26
URL: http://kivinen.bubbleroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0