UKM-helgen!


Den här veckan har vart värsta hektisk kom jag på. Det är först nu jag kan ta det lugnt, och då kommer den äckliga huvudvärken. ÅÅåååååhh! Men i alla fall... allt började redan på tisdag. Jag har ju taggat för UKM, men allt blev inte riktigt som jag tänkt. Jag hade sedan länge trott (vetat) att jag bara fick ta med TVÅ alster, men på onsdag fick jag typ klartecken att göra ännu en, så jag tänkte att jag borde satsa på det här och göra en stoooor. Jag hade bara hemma lite "projektlera", som jag inte fick röra om det inte gällde smycken, så jag fick panik och visste inte vad jag skulle ta med till Svenljunga. Jag blev faktiskt lite besviken på den där stora draken som egentligen var menad till UKM. Den blev lite tråkig efter lackning :((

Men jag var tvungen att göra nåt på onsdagskvällen, så jag började fixa till en form i ståltråd och folie. Helt TOTALT improviserat i och med att jag hade så lite tid på mig. Jag skulle nämligen köpa tio nya paket lera på hemvägen, på torsdagen. Men så var det visst obligatoriskt med skola också. Ojdå... Jag fjäskade och fick sluta tidigare, glömde nyckeln i tvååker, kunde därför inte ta min vackra cykel hem, sa till mamma att köpa leran istället, missade bussen med två minuter, sprang till mamma igen, fick hennes cykel, cyklade hem på världens lägsta sadel, såg ut som en idiot, fick tag på leran och satte mig så snabbt som möjligt framför den startade figuren... Alltså, det känns ganska löjligt, men den eftermiddagen satt jag 7 timmar och 30 minuter i sträck med den här knasiga saken. JAG BLEV ALDRIG KLAR JU! Eller jo, det blev jag, men sen efteråt vart jag lite mosig. Uuuuusch. Sen blev det till att packa allt till UKM, sticka till fredagens enda lektion, följa med Siri upp till Kinna, och sen från Kinna in till Svenljunga och Mogahallen... där dom ville ta kort på mina saker. Jag hade inga egna ordentliga bilder på just de saker jag tog med, så det blev nya.

Jag fick åkte in till Kinna igen, och sen tillbaka dagen efter. Och Siri höll mig sällskap IGEN! Hon fick agera tillfällig flickvän eller nåt sånt knasigt. Jag förstår inte hur hon orkade. Jag orkade knappt... Jag fick ett bord och vi tog upp allt i ett hörn av hallen. Och sen satt vi där och tråkade i flera timmar, tills äntligen en del uppträdanden drog igång. Det första bandet var helt sjukt bra, men sen var jag tvungen att sticka. Jag hade inte velat fastna i Svenljunga :'<
Ett par dommare kom och gav mig cred och så, men jag har inte fått reda på nåt ännu. Det hände inte mycket mer. Figurerna är fortfarande där uppe, men de kommer hem nästa vecka.

OCH DET ÄR DÄÄÄÄRFÖR JAG ÄR TRÖTT! (:

(Jag har några finfina idéer, men imorgon skall jag ta det lugnt. Det stannar kvar i huvet ett tag till.)


Kommentarer
Postat av: sara

vad är det där ukm egentligen?

2010-03-07 @ 20:01:30
Postat av: Guldies

Oj, har jag inte berättat det? :)

Det är små festivaler överallt i landet som hålls nu, och man kan anmäla sig för antingen utställning eller uppträdanden. Man går sedan vidare till olika finaler och kan på så sätt visa upp sig/sina saker för hela sverige :)

2010-03-08 @ 12:16:05
Postat av: ailimE

Om du inte går vidare är domarna dumma i bollen!

2010-03-08 @ 18:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0