Världens bästasteste idé typ.

Schemat älskar mig, och jag typ avgudar schemat. Halvdagar och ledighet överallt, och sen fotboll och volleyboll med några munkisar... Oja! Plugget kan vänta! Och ja just det. Min fucking Projektlera börjar ta slut, så jag måste prata med folket i gruppen. Antingen fortsätter vi och köper hem mer, eller så betalar jag för resten av leran och fortsätter helt själv. Det tär på mig om jag skall göra två personers jobb och få en fjärdedel av pengarna... Lite segt om jag skall vara ärlig. Jaja, allt ordnar sig, men jag vill tjääääna pengar, inte jobba helt stillastående :<



Nere på UKMet fick jag faktiskt mig en tankeställare... En kille där nere berömde mig sjukt mycket, men han kunde inte kalla det jag gjorde för KONST... Jag var tvungen försvara mig med nåt, men jag kunde inte... Det är nog inte konst det jag håller på med, enligt en hel drös med personer, och för tillfället mig inkluderad liksom :o
Men bara för detta kom jag med helt galna idéer för att ändra andras åsikter. När jag har berättat om mina idéer har alla typ bara: "VVVAAAAAAAAAAAAAA?!", och jag bara: "F U"... men jag kan lika gärna försöka förklara här med!

Häng med nu: Istället för ensamma/separata figurer skulle man kunna fixa till en "händelse" i leran... Om man fixar till bakgrunden (städer, skogar, öken osv osv...) för att sedan bygga på med diversa detaljer, så som människor och olika väsen. Det händer något, eller man försöker på något sätt få fram ett budskap... Nu är det här helt påbörjat, så jag vet inte vart det bär senare, men jag skall i alla fall göra ett försök och se vad ni tycket och tänker!

Förstod ni förresten? :o

Kommentarer
Postat av: jiffi

VA FIIIIIIIIIIINA

2010-03-09 @ 17:00:22
URL: http://jiffi.blogg.se/
Postat av: Kietsu

Det var ju inte svårt alls att förstå vad du vill enligt mig. I say go for it big time! xD



Det du gör är awesome och jag önskar fan att jag också var så duktig på nåt =)

2010-03-09 @ 17:03:14
Postat av: Lena

Wtf, det är ju konst man pysslar med om man skulpterar, vad skulle det annars vara? 0_o Bara för att det är lera ändras ju inte det, tycker jag >_>

2010-03-09 @ 17:07:52
Postat av: ellinorlantz@bdb

blir det inte lite som en lerfilm då..? asså typ som sånna man ser i barnprogram? :O .. kanske fattade fel?

2010-03-09 @ 17:56:52
Postat av: Anonym

Jo, ungefär... Men ni får se! :D

2010-03-09 @ 18:06:26
Postat av: Anonym

jag tycker att det är en bra idé :)

men du måste fortsätta med figurerna! o.O

keep the good work up :D

2010-03-09 @ 20:04:48
Postat av: Sara (bdb Pajshorts)

Risken är att det kan gå käppraktåthelvete, men om det blir bra utfört kan det nog bli en bra/rolig grej.

Du hade oxå kunnat nischa det lite mer(smala av ämnet), tex: en serie med rekvisita som tillför "det dära" till samlingen. En mus som åker snowboard med lite skog i bakgrunden, disneyklassiker eller DIN egen version av disneyklassikerna (tänker på dina coola drakar, kan vara nya Lilo och stich serien), eller massa sagofigurer med tillhörande bakgrunder. Här finns det plats att tillämpa alla dina tekniker utan att göra det till ett 6mån projekt, för jag vet själv att man kan lätt tappa orken om det aldrig finns ett mål. Jag hoppas att detta blir en inspirerande text och att du kan förstå min tanke. :) Lycka till med allt det andra.

2010-03-09 @ 20:49:31
Postat av: Wania

det är konst och det kan ingen ta ifrån dig.

2010-03-09 @ 21:00:19
Postat av: ailimE

Det du beskrev med en "händelse" eller berättelse i leran låter jätteintressant tycker jag men jag tycker inte att du ska känna dig pressad att prestera något sånt avancerat för att det ska "få" kallas konst. Jag skulle definitivt kalla dina skulpturer för konst eftersom det är ett hantverk i lera, skapat av dig och det skapar olika känslor och reaktioner hos folk. Konst är ett svårdefinierbart begrepp men jag tycker absolut att dina skulpturer är konst, mer än mycket annan modern konst som är vanlig nuförtiden!

Och jag borde veta för jag går Samprogram med bild-inriktning. ;D

2010-03-09 @ 21:16:22
Postat av: Faceburn

Om du är bra på att måla kan du prova att kombinera lera och "vanlig målning". T. ex. du målar en bakgrund och sen sträcker sig eleran ut ur den :P

2010-03-10 @ 08:50:39
Postat av: Guldies

Det är underbart med alla era idéer! Det blir aldrig som man tänkt sig första gången man ger sig på något nytt, men om jag börjar lite lätt kan jag i efterhand lugnt fixa mina fel. Det jag har i tankarna nu är att först och främst försöka att bygga upp en lite småläskig skog, men allt annat är fortfarande lite hemligt och löst.

Sara, det kan mycket väl bli ett flera månaders-projekt, men då hoppas jag att jag fått allt rätt i minsta detalj! :D För tillfället vill jag helst inte nischa mig, utan håller allt väldigt brett och öppet. Jag skall förska ge er en skiss jag målat :)

2010-03-10 @ 13:41:46
Postat av: erica

en händelse.. jadu, hoppas du inte pratade om händelser i smyckerna för då fattar jag ingenting, hehe... men jag tycker det är dumt av dom att påstå att det inte är konst.. dina smycken aknske inte är så mkt konst men dina figurer är det absolut! annar skan ju ngn göra en målning o säga att det inte är konst? lite konstigt iaf..

2010-03-10 @ 19:46:15
URL: http://ciita.devote.se
Postat av: Crepusculum

Ett diorama helt enkelt?

2010-03-13 @ 11:56:21
URL: http://crepusculum.bilddagboken.se
Postat av: Guldies

JA, precis!

2010-03-13 @ 22:00:27
Postat av: Meltdown

vadå inte konst :O Är inte det där konst existerar ju fan inte konst :3 Det är ju typ som skulpturer, och det räknas ju som konst.

2010-06-09 @ 17:31:27
URL: http://meltdown1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0